Qui som

CV de Consol Rodríguez
Barcelona 1972

Nascuda a Barcelona en 1972, Consol Rodríguez és artista visual -llicenciada per la Facultat de Belles Arts Sant Jordi, Universitat de Barcelona en 1998. Viu i treballa a Londres i Barcelona. Des del 2005, forma part del Col·lectiu Turisme Tàctic.

El seu treball es pot considerar com un document social i cultural sobre la nostra vida i temps contemporanis. Aquest treball és divers i pot prendre la forma de dibuixos que reflexionen sobre el moment i el lloc on viu, accions d'intercanvi que proposen un diàleg amb el públic, intervencions públiques on l'artista i la seva pràctica són un canal a través del qual el públic en general digui el que pensa, s'erigeixi en protagonista i col·labori en la realització del mateix projecte.

Les seves més recents exposicions inclouen ‘Geografies personals i altres dibuixos’, exposició individual en el Museu del Montsià, Amposta, 2005; ‘VII Convocatoria Internacional de Jóvenes Artistas’, Galeria Luís Adelantado, València, 2005; ‘Welcome to The Show’, intervenció individual en l'espai L'Aparador, Museu Abelló, Mollet del Vallés, Barcelona, 2005.
Entre les seves exposicions individuals destaquen ‘Todas las cosas’, Galeria 44, Barcelona, 2001; ‘Narké’, La Capella (Institut de Cultura de Barcelona), 2000; ‘Instants’, Escola d'Art de Terrassa - Primavera Fotogràfica de Barcelona, 2000.




Entre els seus projectes d'art públic i col·laboratius destaquen ‘Vietato L'Accesso’, Fondazione Pistoletto, Biella, 2003; ‘Promises’, video realitzat a Londres entre setembre de 2002 i febrer de 2003 i presentat a l'abril de 2003 en London Print Studio a Londres; ‘Si scambiano oggetti d'arte per oggetti personali’, acció d'intercanvi en UNIDEE, Fondazione Pistoletto, Biella en 2001; ‘Deseo’, intervenció efímera en la ciutat de Barcelona, Virreina Exposicions-Institut de Cultura de Barcelona en 2001.

Les seves recents exposicions col·lectives i festivals inclouen: ‘BIAM 2004’ , Museu del Montsià, Amposta; ‘VII Saló CANTV , FIA XIII’ (Fira Iberoamericana d'Art), Caracas, 2004; ‘Trading Places’, Pump House Gallery, Londres, 2004; ‘Michelangello Pistoletto & Citttadellarte & ’, MuKHA, Anvers, 2003; ‘Next 5 Minutes 4’, Amsterdam, 2003; ‘Critique is not enough’, Shedhalle, Zurich, 2003; ‘Outsourcing’ , inIVA (Institut Internacional d'Arts Visuals), Londres, 2002; ‘I(De)ntimidados’, La casa encendida, Madrid, 2002; ‘XXXIX Certamen Internacional d'Arts Plàstiques 2002’ , Ajuntament de Pollença, Mallorca, 2002; ‘Arte al Centro-la nuova Agorà. Trasformazione sociale responsabile’, Fondazione Pistoletto, Biella, 2002; ‘Perspectives Creuades’, Can Felipa, Barcelona, 2002; ‘B.I.G. Torino 2002’, II Bienal Internacional d'Art de Torí, 2002; ‘Festival de Creación Audiovisual de Navarra’, Planetari de Pamplona, Navarra, 2001; ‘Muestra de Arte INJUVE 2000’ , Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, Círculo de Bellas Artes de Madrid, Madrid, 2000.




Ha estat artista resident en diferents centres en diferents països, entre els quals es troben London Print Studio, Londres, 2002-2003; UNIDEE en Fondazione Pistoletto, Biella, 2001; HANGAR, centre de producció d'arts visuals i multimèdia a Barcelona, 1999-2001.

Entre els premis i beques concedits a la seva obra es troben: Creació i pensament contemporani, Fons 2005 per a la producció i creació, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Beca Taller Internacional de Paisatge (Blanca / Múrcia) amb Nacho Criado, Múrcia Cultural i Ajuntament de Blanca-Comunitat Autònoma de Múrcia, 2005; Primer Premi de la Bienal d'Art d'Amposta 2004; Ajut a Artistes Plàstics 2002, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Beca Hangar-Fondazione Pistoletto, per a UNIDEE in Residence 2001, Biella; Muestra de Arte Injuve 2000, Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales, Círculo de Bellas Artes de Madrid, 2000; Primer Premi en el XI Concurs d'Art Miquel Casablancas 1998, Centre Cívic Sant Andreu, Barcelona.
  espai de participació pública
‘Tàctica és l'acció calculada i determinada per l'absència d'un lloc propi. Aquesta carència del lloc propi li permet, sense dubte, la mobilitat, però li exigeix una gran capacitat d'adaptació als atzars del temps, per prendre al vol les possibilitats que ofereix l'instant.’, L’invention du quotidien, Michael de Certeau‘Per a què el sistema funcioni, les masses han de ser no només productores, sinó també consumidores. Això tindrà enormes repercussions socials. Pel que fa als valors és necessari que la T de treball -herència del calvinisme- desaparegui de la "têt" i es canvï per les tres S, els elements d'atracció turística: Sun, Sea, Sex.’, Revolution culturelle du temps libre et practiques touristiques, Joffre Dumazedier ‘El viatge és l'únic context durant el qual la gent mira al seu voltant. Quan som turistes a qualsevol lloc mirem els paisatges, i quan sovint ens aturem i ens preguntem: qui ha triat les vistes que estem mirant i com han estat construïdes per nosaltres?’, On the Beaten Track: Tourism, Art, and Place, Lucy Lippard